Sunday 28 December 2014

Life


everyone keeps complaining about their lives. most of em hate it. there must be a reason or something that keeps bothering or blocking their way. well just "get rid of all the bullshit in your life". (like the quotes on top) or the proper words just get rid of all the things that keeps bothering you in your life. just throw it.
                                                                    "Life is a roller coaster, it has its ups and downs. but its your choice to scream or enjoy the ride"

Hidup kita kadangkala ada di atas dan kadangkala ada dibawah. tak semestinya hari ni kita kalah, forever kita akan kalah and tak semestinya hari ini kita menang, forever kita akan menang. mesti ada hari kita dan ada hari orang lain kerana kehidupan penuh dengan keadilan.
Ada 5 jambatan kehidupan;

  1. Jambatan termahal adalah pengorbanan
  2. Jambatan terpanjang adalah harapan
  3. Jambatan terpendek adalah putus asa
  4. Jambatan terindah adalah kasih sayang
  5. Jambatan terkuat adalah iman

  Sejujurnya, aku pernah rasa betapa tak adilnya hidup ni untuk aku. apa yg aku cakap semua salah dan apa yg semua buat semua orang benci. Mengaku je la, semua orang pernah rasa situasi ini.
bila kita cakap je mesti ada orang nak bash, pangkah, 'boo'. itu kehidupan. penuh dengan orang yg tak pernah nak puas hati dengan apa yg dia ada. tak habis2 cari kesalahan orang, menilai orang tanpa melihat kesalahan sendiri.
  Aku sendiri pun pernah buat salah, kutuk orang,menilai orang tanpa tengok siapa diri aku yang sebenar. sebab benda tu semua normal. menjadi kebiasaan. and benda macamtu lahh kita kena elak. lagipun, semua tuh takkan tahan lama setelah korang sedar apa yang korang buat sebenarnya. Bila dah sedar baru lah korang menyesal. kalau menyesal pun takde guna.
  Memang susah nak tinggalkan all those things sbb dah mnjadi kebiasaan kita ber-gossip like "weyh, gila kau. taksah ah kalau jumpa tak gossip" aku pun buat benda sama lagi2 kalau jumpa bestfriends semua.sometimes, kita pun kena elakkan sebab benda tuh tak elok, sometimes ada je fitnah. kang kalau tersebar, tak pasal2 dapat dosa.
  Kita kena fikir orang yang kena, cuba bygkan orang yg semua org benci tuh kena pulaukan. macm mana perasaan dia? kalau kau yg kena mcm mana? apa kau rasa? dulu aku pun suka bash org. dulu? haha. tapi, bila aku fikir balik, kesian kot org tu. we're supposed to be there for them. not leaving them alone. because there must be a reason kenapa perangai dia mcm tu or something else yg buat kita benci.
  Aku menyesal. menyesal and menyesal. tindakan aku tersangat la bodoh pandai time tuh, manusia, tak lari dari kesilapan. cerita ni mmg betul. sekarang, aku kena bukak mata tutup mulut and telinga. aku dah bertekad nak jadi baik,

Thats why we have to move on, because the past is in the past ~ let it go.. let it go 
The best way is, we must think what other's feelings. Never judge their looks or personalities. coz different people different personalities. dont expect everyone are the same. they have their own unique ways. no need to tell them what to do or not to do. so just think of yourself, do you really know who you are?

nahh, this is for you guys. remember this rules. 

Life isnt always full of reasons to smile, but your smile itself is a reason for others to smile too. and let your smile change the world and dont let the world change your smile.

Au Revoir

anatisyakirah

picture; tumblr
           ; google

No comments:

Post a Comment